Sistem de frânare : selectați automobilul pentru care aveți nevoie de această piesă auto Frâne cat costa
Căutarea pieselor auto
1
2
3

Frâne disponibile pentru 176 de mărci de automobile

Frâne AUDI cat costa AUDI
Frâne MERCEDES-BENZ cat costa MERCEDES-BENZ
Frâne RENAULT cat costa RENAULT
Frâne SKODA preț SKODA
Frâne TOYOTA preț TOYOTA
Frâne MAZDA preț MAZDA
Sistem de frânare HYUNDAI originale HYUNDAI
Sistem de frânare PEUGEOT originale PEUGEOT
Sistem de frânare DACIA originale DACIA
HONDA HONDA
MITSUBISHI MITSUBISHI
SEAT SEAT
SUZUKI SUZUKI
FIAT FIAT
CITROËN CITROËN
ALFA ROMEO ALFA ROMEO
LAND ROVER LAND ROVER
CHEVROLET CHEVROLET
JEEP JEEP
SUBARU SUBARU
TESLA TESLA
PORSCHE PORSCHE
JAGUAR JAGUAR
MINI MINI
LEXUS LEXUS
SMART SMART
SSANGYONG SSANGYONG
SAAB SAAB
CUPRA CUPRA
IVECO IVECO
DAIHATSU DAIHATSU
DODGE DODGE
DAEWOO DAEWOO
LANCIA LANCIA
FORD USA FORD USA
CHRYSLER CHRYSLER
ROVER ROVER
INFINITI INFINITI
MASERATI MASERATI
ISUZU ISUZU
DS DS
LADA LADA
ARO ARO
CADILLAC CADILLAC
ABARTH ABARTH
MG MG
AIXAM AIXAM
DR DR
VAUXHALL VAUXHALL
GREAT WALL GREAT WALL
TRABANT TRABANT
ASIA MOTORS ASIA MOTORS
PIAGGIO PIAGGIO
TATA (TELCO) TATA (TELCO)
RENAULT TRUCKS RENAULT TRUCKS
BENTLEY BENTLEY
LAMBORGHINI LAMBORGHINI
RAM RAM
LYNK & CO LYNK & CO
MICROCAR MICROCAR
ROLLS-ROYCE ROLLS-ROYCE
HUMMER HUMMER
WARTBURG WARTBURG
FERRARI FERRARI
GAZ GAZ
LINCOLN LINCOLN
TALBOT TALBOT
LDV LDV
CHERY CHERY
DAIMLER DAIMLER
MAN MAN
BUGATTI BUGATTI
MOSKVICH MOSKVICH
ALPINA ALPINA
ASTON MARTIN ASTON MARTIN
GMC GMC
SANTANA SANTANA
PONTIAC PONTIAC
LIGIER LIGIER
ACURA ACURA
GENESIS GENESIS
DAF DAF
BEDFORD BEDFORD
TRIUMPH TRIUMPH
MORGAN MORGAN
MAHINDRA MAHINDRA
MCLAREN MCLAREN
UAZ UAZ
MAYBACH MAYBACH
CASALINI CASALINI
SHUANGHUAN AUTO SHUANGHUAN AUTO
HAVAL HAVAL
BRABUS BRABUS
AUTO UNION AUTO UNION
AUSTIN AUSTIN
INNOCENTI INNOCENTI
MORRIS MORRIS
NSU NSU
ZASTAVA ZASTAVA
BARKAS BARKAS
BORGWARD BORGWARD
EBRO EBRO
MERCURY MERCURY
STEYR STEYR
AC AC
ZUENDAPP ZUENDAPP
FSO FSO
PROTON PROTON
AUTOBIANCHI AUTOBIANCHI
HOLDEN HOLDEN
LOTUS LOTUS
FORD OTOSAN FORD OTOSAN
ALPINE ALPINE
GLAS GLAS
BUICK BUICK
MEGA MEGA
PLYMOUTH PLYMOUTH
TVR TVR
WESTFIELD WESTFIELD
MARUTI MARUTI
OLDSMOBILE OLDSMOBILE
BERTONE BERTONE
CARBODIES CARBODIES
CATERHAM CATERHAM
DE TOMASO DE TOMASO
SATURN SATURN
INDIGO INDIGO
MINELLI MINELLI
PANTHER PANTHER
AUSTIN-HEALEY AUSTIN-HEALEY
SHELBY SHELBY
UMM UMM
WIESMANN WIESMANN
PUCH PUCH
ASKAM (FARGO/DESOTO) ASKAM (FARGO/DESOTO)
JIANGLING LANDWIND JIANGLING LANDWIND
SCION SCION
SPYKER SPYKER
KTM KTM
AUVERLAND AUVERLAND
FORD ASIA / OCEANIA FORD ASIA / OCEANIA
JINBEI JINBEI
PININFARINA PININFARINA
LTI LTI
BYD BYD
BUICK (SGM) BUICK (SGM)
MAXUS MAXUS
ARTEGA ARTEGA
THINK THINK
GEELY (GLEAGLE) GEELY (GLEAGLE)
FISKER FISKER
BESTURN (FAW) BESTURN (FAW)
MIA ELECTRIC MIA ELECTRIC
STREETSCOOTER STREETSCOOTER
RUF RUF
KOENIGSEGG KOENIGSEGG
PAGANI PAGANI
LLOYD LLOYD
VICTORY VICTORY
DFSK DFSK
GERMAN E-CARS GERMAN E-CARS
RAVON RAVON
ALVIS ALVIS
GOUPIL GOUPIL
POLESTAR POLESTAR
POLARIS POLARIS
LEVC LEVC
LUCID LUCID
KG MOBILITY KG MOBILITY
Mai mult
Frâne pentru vehiculul dumneavoastră: important pentru selectare

Sistemul de frânare: principiu de operare, defecțiuni, reparare și înlocuire

Sistemul de frânare are rolul de a opri și decelera mașina în timpul deplasării. Se folosește, de asemenea, pentru a păstra vehiculul pe loc, chiar și pe un drum în pantă.

Principalele tipuri

După scopul lor:

  • Primară. Se folosește la reducerea vitezei vehiculului sau oprirea completă a acestuia. La sistemele de frânare hidraulice, instalate pe autoturisme, lichidul de frânare transferă forța de la pedală la plăcuțele de frână sau saboții de frână; la sistemele pneumatice, frecvente la camioane, această funcție este îndeplinită de către aerul comprimat.
  • Secundară (de rezervă). De obicei este parte a sistemului de frânare primar, dar poate fi și un sistem separat. Se folosește atunci când frâna primară se defectează.
  • De mână (de urgență). Se folosește pentru a ține mașina pe loc o lungă perioadă de timp. Previne mișcarea bruscă a vehiculului atunci când este parcat în pantă și rularea în spate atunci când porniți în pantă. De obicei are un mecanism de acționare mecanic, plăcuțele de frână fiind acționate printr-un cablu metalic. Totuși, există și sisteme acționate electromecanic, unde motorul electric montat direct pe etrierul de frână asigură apăsarea plăcuțelor de frână pe disc.

După tipul mecanismului de frânare:

  • Cu disc. Acest sistem este cel mai eficient. Asigură o distanță de frânare scurtă și este rezistent la supraîncălzire. Totuși, este predispus la murdărire.
  • Cu tambur. Este mai puțin eficient decât sistemul cu disc, dar este bine protejat de murdărie, astfel putând fi instalat pe axa spate a unor SUV-uri. Saboții de frână se uzează mai lent.

Principalele componente și specificul de funcționare al sistemului de frânare

Elementele cheie ale sistemului de frânare hidraulic sunt cutia pedalei, servofrâna cu vacuum, cilindrii de frână principal și de lucru sau etrierii de frână, discurile sau tamburii, plăcuțele de frână sau saboții de frână, furtunurile și conductele. Atunci când pedala este apăsată, pistonul cilindrului principal se mișcă, lichidul de frână fiind comprimat pentru a acționa pistoanele etrierelor de frână sau cilindrii roților. Pistoanele,venind în contact cu plăcuțele de frână sau saboții de frână, le presează pe disc sau tambur.

La frânele de mână, pentru transferarea forței către plăcuțele de frână (saboții de frână) se folosește, de obicei, un sistem de pârghii și cabluri.

Cele mai frecvente defecțiuni

  • Pierderea etanșeității sistemului cauzată de întărirea elementelor de etanșare a cilindrilor (etrierelor) sau pistoanelor, sau din cauza crăpării furtunurilor și îmbinărilor acestora în urma coliziunii.
  • Blocarea șuruburilor de ghidare a etrierelor de frână din cauza nelubrifierii la timp a pieselor, uzării tampoanelor sau utilizării unei vaseline nepotrivite.
  • Discurile de frână se pot încovoia din cauza supraîncălzirii.
  • Uzarea prematură sau neuniformă a plăcuțelor (saboților) de frână cauzată de stilul de condus agresiv, piesele de slabă calitate sau erorile din timpul instalării.

Metode dovedite de prelungire a duratei de funcționare a sistemului

Pentru a asigura o funcționare eficientă și de durată a sistemului de frânare, lubrifiați șuruburile de ghidare ale etrierului și înlocuiți la timp lichidul de lucru, evitați stilul de condus agresiv. După instalarea noilor discuri și plăcuțe de frână, acestea trebuie fixate corespunzător.

Ce trebuie să știți despre repararea sistemului de frânare

Repararea sistemului de frânare presupune, de obicei, înlocuirea pieselor defecte cu altele noi. De exemplu, trebuie înlocuite piesele ce și-au pierdut etanșeitatea precum furtunurile, țevile, îmbinările și conectorii, pistoanele, elementele de etanșare întărite, plăcuțele uzate, discurile deteriorate sau roase. Se poate restabili cilindrul principal cu ajutorul unui kit de reparație, care conține o-ring-uri, elemente de etanșare, șaibe, pistoane și arcuri. Există și kituri de reparație pentru etrierele de frână.

Motordoctor.ro: doar piese auto de înaltă calitate

În magazinul nostru online, puteți alege și cumpăra fără bătăi de cap componente pentru sistemul de frânare al vehiculului dumneavoastră. Oferim garanție pentru toate componentele, multe dintre ele fiind disponibile la preț promoțional.

Prețuri Avantajoase

Motordoctor.ro garantează Sistem de frânare de înaltă calitate la prețuri foarte atractive.

Costuri de livrare

Economiseşte pe costuri de livrare Livrare gratuită pentru comenzi de peste 550 RON

Livrare rapidă!

Veți primi piesele auto comandate în termen de câteva zile lucrătoare

MODALITATEA DE EXPEDIERE

Veţi primi piesa auto comandată doar în câteva zile după plasarea comenzii

Motordoctor.ro - Hotline und Support.Motordoctor.ro - Hotline und Support.
Lista produselor dorite 0 Înregistrare
0
Articole
#
39-0592
0
Coșul dvs. este gol