Piese motoare : selectați automobilul pentru care aveți nevoie de această piesă auto Motor preț
Căutarea pieselor auto
1
2
3

Motor disponibile pentru 172 de mărci de automobile

Motor AUDI preț AUDI
Motor MERCEDES-BENZ preț MERCEDES-BENZ
Motor RENAULT preț RENAULT
Motor SKODA preț SKODA
Motor TOYOTA preț TOYOTA
Motor MAZDA preț MAZDA
Piese motoare PEUGEOT originale PEUGEOT
Piese motoare HYUNDAI originale HYUNDAI
Piese motoare HONDA originale HONDA
Piese motoare DACIA originale DACIA
MITSUBISHI MITSUBISHI
SEAT SEAT
KIA KIA
SUZUKI SUZUKI
LAND ROVER LAND ROVER
CITROËN CITROËN
ALFA ROMEO ALFA ROMEO
CHEVROLET CHEVROLET
JEEP JEEP
SUBARU SUBARU
PORSCHE PORSCHE
JAGUAR JAGUAR
SMART SMART
MINI MINI
LEXUS LEXUS
SAAB SAAB
SSANGYONG SSANGYONG
DAIHATSU DAIHATSU
TESLA TESLA
IVECO IVECO
DAEWOO DAEWOO
DODGE DODGE
LANCIA LANCIA
CHRYSLER CHRYSLER
ROVER ROVER
FORD USA FORD USA
ARO ARO
INFINITI INFINITI
MASERATI MASERATI
LADA LADA
ISUZU ISUZU
DS DS
AIXAM AIXAM
ABARTH ABARTH
VAUXHALL VAUXHALL
CADILLAC CADILLAC
DR DR
TRABANT TRABANT
GREAT WALL GREAT WALL
LAMBORGHINI LAMBORGHINI
TATA (TELCO) TATA (TELCO)
GERMAN E-CARS GERMAN E-CARS
LDV LDV
PIAGGIO PIAGGIO
BENTLEY BENTLEY
RENAULT TRUCKS RENAULT TRUCKS
MICROCAR MICROCAR
CUPRA CUPRA
HUMMER HUMMER
CHERY CHERY
ASTON MARTIN ASTON MARTIN
MG MG
MOSKVICH MOSKVICH
ASIA MOTORS ASIA MOTORS
LYNK & CO LYNK & CO
FERRARI FERRARI
AUSTIN AUSTIN
ROLLS-ROYCE ROLLS-ROYCE
PONTIAC PONTIAC
ALPINA ALPINA
GMC GMC
TRIUMPH TRIUMPH
FSO FSO
BUGATTI BUGATTI
LINCOLN LINCOLN
MAN MAN
GAZ GAZ
WARTBURG WARTBURG
MORGAN MORGAN
LIGIER LIGIER
RAM RAM
ACURA ACURA
TALBOT TALBOT
DAF DAF
BARKAS BARKAS
SANTANA SANTANA
PROTON PROTON
BUICK BUICK
MAHINDRA MAHINDRA
MCLAREN MCLAREN
UAZ UAZ
BRABUS BRABUS
GENESIS GENESIS
AUTO UNION AUTO UNION
BEDFORD BEDFORD
DAIMLER DAIMLER
INNOCENTI INNOCENTI
MORRIS MORRIS
NSU NSU
ZASTAVA ZASTAVA
BORGWARD BORGWARD
EBRO EBRO
MERCURY MERCURY
STEYR STEYR
AC AC
ZUENDAPP ZUENDAPP
AUTOBIANCHI AUTOBIANCHI
HOLDEN HOLDEN
LOTUS LOTUS
FORD OTOSAN FORD OTOSAN
ALPINE ALPINE
GLAS GLAS
MEGA MEGA
PLYMOUTH PLYMOUTH
TVR TVR
WESTFIELD WESTFIELD
MARUTI MARUTI
OLDSMOBILE OLDSMOBILE
BERTONE BERTONE
CARBODIES CARBODIES
CATERHAM CATERHAM
DE TOMASO DE TOMASO
SATURN SATURN
INDIGO INDIGO
MINELLI MINELLI
PANTHER PANTHER
AUSTIN-HEALEY AUSTIN-HEALEY
SHELBY SHELBY
UMM UMM
WIESMANN WIESMANN
PUCH PUCH
MAYBACH MAYBACH
ASKAM (FARGO/DESOTO) ASKAM (FARGO/DESOTO)
JIANGLING LANDWIND JIANGLING LANDWIND
SCION SCION
SPYKER SPYKER
KTM KTM
AUVERLAND AUVERLAND
FORD ASIA / OCEANIA FORD ASIA / OCEANIA
JINBEI JINBEI
CASALINI CASALINI
PININFARINA PININFARINA
LTI LTI
BUICK (SGM) BUICK (SGM)
SHUANGHUAN AUTO SHUANGHUAN AUTO
ARTEGA ARTEGA
THINK THINK
GEELY (GLEAGLE) GEELY (GLEAGLE)
FISKER FISKER
BESTURN (FAW) BESTURN (FAW)
MIA ELECTRIC MIA ELECTRIC
HAVAL HAVAL
STREETSCOOTER STREETSCOOTER
RUF RUF
KOENIGSEGG KOENIGSEGG
PAGANI PAGANI
LLOYD LLOYD
VICTORY VICTORY
DFSK DFSK
RAVON RAVON
ALVIS ALVIS
GOUPIL GOUPIL
POLESTAR POLESTAR
POLARIS POLARIS
LEVC LEVC
Mai mult
Motor pentru vehiculul dumneavoastră: important pentru selectare

Motorul: principiul de operare, defecțiuni, reparare și înlocuire

Motorul este una dintre cele mai importante unități ale vehiculului. Are rolul de a transforma energia termică în energie mecanică. Această unitate asigură rotirea roților.

Principalele tipuri

După tipul de combustibil folosit:

  • Cu benzină. Aceste motoare aprind amestecul comprimat de aer-benzină cu ajutorul unei scântei electrice.
  • Diesel. Principiul lor de operare se bazează pe capacitatea combustibilului pulverizat de a se autoaprinde atunci când intră în contact cu aerul comprimat.

După metoda de alimentare cu aer:

  • Motoare aspirate natural. Vacuumul din cilindrul motorului asigură alimentarea cu aer sau amestec aer-combustibil.
  • Cu turbocompresor. Aerul sau amestecul aer-combustibil pătrunde în cilindri sub presiunea creată de către turbocompresor. Acest lucru permite creșterea puterii și performanței motorului.

Componentele principale și specificul de funcționare a motorului

Componentele principale ale motorului sunt arborele cotit, blocul de cilindri și chiulasa. Ultima are locașuri pentru montarea bujiilor, precum și porturi pentru admisia și evacuarea amestecului aer-combustibil. Aceste porturi sunt închise cu supape. Un piston conectat la tija de conectare se mișcă în interiorul cilindrului. Tija de conectare este prinsă de arborele cotit, care la rândul său este conectat la arborele cu came prin intermediul lanțului sau curelei de distribuție. Arborele cu came controlează deschiderea și închiderea supapelor. La celălalt capăt al arborelui cotit se află o volantă, cuplul motor al căreia este transmis către roți prin intermediul cutiei de viteze. Componentele mobile ale unității sunt lubrifiate cu ulei de la carter. Pentru a preveni pătrunderea uleiului în camerele de ardere, pistoanele sunt echipate cu inele speciale, iar supapele - cu capace de supapa.

Blocul de cilindri al motorului și chiulasa acestuia au porturi speciale pentru lichidul de răcire și ulei. Articulația dintre blocul de cilindri a motorului și chiulasă este sigilată printr-o garnitură.

Cele mai frecvente defecțiuni

  • Depunerile de carbon pe pereții cilindrilor și pe alte componente ale motorului. Asemenea depuneri se pot forma din cauza uzării inelelor pistoanelor sau capacelor de supape.
  • Uzarea componentelor grupului piston-cilindru. Acest lucru se întâmplă din cauza supraîncălzirii motorului, lubrifierii insuficiente sau pătrunderii murdăriei în camerele de ardere prin supapa EGR.
  • Arderea pistonului. Poate fi rezultatul defectării sistemului de răcire, utilizării benzinei cu cifră octanică mică, sincronizării incorecte a aprinderii sau injecției cu combustibil, detonației, aprinderii prelungite a bujiei incandescente, defectării injectorului.
  • Defectarea supapelor. Poate fi determinată de ruperea lanțului sau curelei de distribuție.

Metode dovedite de prelungire a perioadei de funcționare a motorului

Pentru a asigura o funcționare lungă și eficientă a motorului, schimbați la timp uleiul și filtrele de ulei, de aer și de combustibil. Folosiți doar lubrifianți recomandați de producătorul auto. La înlocuirea garniturii chiulașei, păstrați cuplul de strângere al elementelor de fixare filetate conform specificaților din documentația tehnică. Când e frig, lăsați motorul să se încălzească bine înainte de a porni cu turație înaltă.

Ce trebuie să știți despre reparația motorului

Volumul de lucru depinde de tipul defecțiunii. De regulă este suficientă înlocuirea componentelor defecte, cum ar fi supapele, tacheții hidraulici și garniturile de etanșare.

Reparația majoră a motorului presupune dezasamblarea completă a acestuia. Acest lucru vă permite să curățați motorul, să lărgiți cilindrii sau să instalați manșoane pentru cilindri, să înlocuiți pistoanele sau inelele pistoanelor. Dacă blocul de cilindri a motorului sau chiulasa sunt crăpate, acestea trebuie înlocuite. Dacă există goluri între blocul cilindrilor și chiulasă, aceste componente se reglează din nou. De îndată ce motorul a fost asamblat din nou, acesta trebuie reglat și testat la standarde speciale.

Motordoctor.ro: doar piese de înaltă calitate pentru mașina dumneavoastră

De la noi puteți oricând comanda componente de înaltă calitate pentru motor. Vă oferim prețuri accesibile, numeroase promoții, asistență profesionistă în alegerea articolelor, precum și șansa de a beneficia de livrare gratuită.

Prețuri Avantajoase

Motordoctor.ro garantează Piese motoare de înaltă calitate la prețuri foarte atractive.

Costuri de livrare

Economiseşte pe costuri de livrare Livrare gratuită pentru comenzi de peste 570 RON

Livrare rapidă!

Veți primi piesele auto comandate în termen de câteva zile lucrătoare

MODALITATEA DE EXPEDIERE

Veţi primi piesa auto comandată doar în câteva zile după plasarea comenzii

Motordoctor.ro - Hotline und Support.Motordoctor.ro - Hotline und Support.
Lista produselor dorite 0 Înregistrare
0
Articole
#
55-5136
0
Coșul dvs. este gol