

Suspensie disponibile pentru 176 de mărci de automobile



































































































































Producători de Suspensie :
Suspensia: principiu de operare, defecțiuni, reparare și înlocuire
Suspensia vehiculului este un ansamblu de elemente ce conectează roțile mașinii cu caroseria sau cadrul acesteia, asigurând direcția de mișcare a roților necesară în raport cu șasiul.
Principalele tipuri
După construcție:
- Dependentă. Presupune o conexiune rigidă între cele două roți de pe aceeași axă: când roata stângă se mișcă, cea dreaptă își modifică și ea poziția. Axa este prinsă de caroserie cu ajutorul arcurilor lamelare sau brațelor de control.
- Independentă. În această schemă, fiecare roată este atașată separat la mașină, cu ajutorul unuia sau mai multor brațe de control.
După numărul de brațe:
- Cu un braț de control. Un exemplu de astfel de construcție este suspensia MacPherson, care are doat un braț inferior, cu trei puncte de prindere. O puteți întâlni pe foarte multe mașini, mai ales pe axa frontală, întrucât se remarcă prin preț accesibil, mentenanță înaltă, asigurând un condus destul de confortabil.
- Cu două brațe de control. Acestea pot fi poziționate longitudinal, transversal sau diagonal față de axa longitudinală a mașinii. Această construcție se caracterizează printr-o absorbție înaltă a energiei, se descurcă excelent pe denivelările de pe drum, dar ocupă destul de mult spațiu.
- Cu patru sau mai multe brațe de control. Această construcție este cea mai scumpă, dar are cele mai bune caracteristici.
Componentele principale și specificul de funcționare a suspensiei
Brațele de control asigură mișcarea verticală limitată a roților și le ghidează. Un braț este atașat la butucul roții prin intermediul articulației sferice. Rulmentul butucului de roată asigură rotația butucului în jurul axei sale. Discul de frână și roata sunt atașate la butuc.
Pentru a preveni ruliul și pentru a asigura o stabilitate maximă a vehiculului, se folosesc stabilizatoare. În ceea ce privește elementele de fixare ale suspensiei, se folosesc articulații sferice, care asigură o conexiune mobilă între piese și bucșe din cauciuc, care absorb vibrațiile.
Cele mai frecvente defecțiuni
- Bucșele și articulațiile sferice se uzează din cauza expunerii la soluțiile de dezghețare, condusului neglijent pe drumuri denivelate, utilizării componentelor de slabă calitate.
- Brațele de control se pot deforma în urma impactului puternic din timpul condusului peste obstacole sau în urma unei coliziuni.
- Rulmentul butucului de roată se rupe din cauza pătrunderii înăuntru a murdăriei și umezelii, determinate de spălarea lubrifiantului sau de deteriorarea garniturilor de etanșare.
Metode dovedite de prelungire a duratei de funcționare a sistemului
Cumpărați întotdeauna piese auto de calitate. Înlocuiți la timp piesele deteriorate, întrucât acestea pot cauza defectarea altor componente ale sistemului. Încredințați instalarea lor profesioniștilor. Încercați să conduceți cu grijă, în special pe drumurile puternic denivelate.
Ce trebuie să știți despre reparația suspensiei
Repararea suspensiei implică înlocuirea componentelor uzate: bucșe, brațe de control, amortizoare telescop, rulmenți de butuc. De asemenea, este nevoie de reglare. Utilizarea componentelor deteriorate este inacceptabilă, întrucât afectează negativ controlabilitatea vehiculului și poate cauza accidente.
Motordoctor.ro: doar piese auto de înaltă calitate pentru mașina dumneavoastră
Mulți șoferi recomandă cumpărarea componentelor de suspensie din magazinul nostru online. Motivele le constituie nu doar prețurile accesibile și garanția oferită, ci și gama vastă de produse, sistemul de căutare intuitiv, precum și procesarea și livrarea rapidă a comenzilor.
Motordoctor.ro garantează Suspensie osie de înaltă calitate la prețuri foarte atractive.
Economiseşte pe costuri de livrare Livrare gratuită pentru comenzi de peste 550 RON
Veți primi piesele auto comandate în termen de câteva zile lucrătoare